27 år och redan gammal…. (LÅNGT);

15 augusti, 2000 kl. 22:50
554 visningar

Det är nu man känner att det är nära till käpp och rullator…

Tja, bildligt talat förstås. Jag har ju hängt med sedan årsskiftet 97/98 och därigen hunnit igenom två forumsversioner och är inne på min tredje. Här följer därför en kort reflektion över utvecklingen…

Jag måste ju säga, att för varje version så har det blivit ett lyft på flera funktioner och sänkning på några. Oj, vad vi skrek när det förra forumet presenterades och funktionen att länka via en funktion försvann. Att forumet helt plötsligt hade blivit användbart hade de flesta glömt av. Tidigare låg det kanske 20-50 inlägg om dagen och tur var väl det. Så långsamt som forumet var så hade man aldrig hunnit igenom fler inlägg. Med det nya forumet gick det mycket snabbare och nu på slutet var vi väl uppe i 250-300 inlägg om dagen… Via Bo-Arnes fiffiga hemsida har vi väl blivit lite html-kodare till mans dessutom. De flesta har väl dessutom fått sig en duvning i kunskaper om digitala kameror, hemsidor, cookies och konsten att lägga bokmärken.

Undrar vad man kommer att lära sig den här gången, utöver alla trädgårdstips förstås? Det är fantastiskt vad mycket man lär sig på forumet. Allifrån att Klematisar tycker om att ha det svalt om fötterna, via sticklingsförökning av lavendel och sortbestämning av äpplen. Bara för att ta ett axplock ur förra veckans ämnen…

När man i vild extas berättar för grannarna att man har sett jättesnyggt foto på ”Graham Thomas” och de försynt undrar om det är någon kändis? Då är det inte utan att man längtar hem till forumet igen… Skulle man förklara vad ”Graham Thomas” är, skulle väl grannskapets fördomar om mig att ha mer än mer än en trädgårdstomte på loftet ytterligare förstärkas…