Älskade Austinrosor

16 augusti, 2000 kl. 20:08
3913 visningar

Jag älskar verkligen Austins rosor…Blir rätt förvånad när andra har andra erfarenheter….. Många rosor har ju varit lite ”tveksamma” i blomningen denna regniga sommar. Men Austinrosorna har troget blommat HELA tiden! Och den ena av våra två Abraham D.-buskar har skjutit i höjden (& bredden!); nå´t helt otroligt! Den andra har rådjuren fattat förkärlek till! Men det är ju en annan historia….:-);…I lördags var jag på Sofiero & tänkte då passa på att köpa en ”Crown Princess Margareth” som jag förälskade mig i redan första gången jag såg den på Chelsea Flower Show förra året. Nu finns den också i nya rosgången på Sofiero…fast den visade sig vara slut i butiken. Döm om min förvåning- med tanke på i alla fall MINA erfarenheter av DAs rosor!!!-när butiksföreståndaren tyckte att ”Austinrosor ändå inte var något vidare” och avrådde mig från dom! SÄRSKILT Crown Pr.Marg.! Nu lyckade han ju i & för sig inte precis avråda mig…..:-); Fast det kan ju finnas andra som kan tro på det…. Hm….Vad är era erfarenheter av Austinrosor?????

Redigerad 2000-08-16 20:09:27