Ang träff för Västerbottniska odlarfantaster… (långt);

15 augusti, 2000 kl. 19:19
231 visningar

Skulle vara superskoj att träffas – finns dessutom ytterligare Västerbottningar ”här” (vet inte om de hann höra av sig till gamla forumet);; Åsa i Torsfäboda (inte långt från Gumboda);, Berit i Hössjö (Umeå, ni har väl läst artiklarna i VK om hennes Engelska trädgård under blivande);, Carola i Skellefteå mfl);. Men då det gäller ev träff ligger nog undertecknad lågt i år (trots avundsjukan på ”sörlänningarnas” planerade växtliga trevligheter (tidigare: Sollentunamässan, träff på Kenneths koloni osv osv);. Faktiskt måste jag nog hålla mig i skinnet till dess det lugnat ner här och allt börjat flyta ”normalt” igen (min storasyster fick en mycket kraftig stroke under försommaren, vilket vänt upp o ned på tillvaron för oss alla);. Som det nu är har vi fullt upp med sådant som skall ordnas; hemma i hennes lägenhet, med hennes trädgård (som nu blir altanträdgård);, pappersskriverier, permissioner som skall göras trivsamma, bekantingar till henne som behöver bo över då de är på besök etc etc. Och då jag själv är som en skraltig skrutt pga dåligt hjärta och utbrändhet – genom tidigare jobb som trollkonstnär (läs: platsförmedlare); – finns det inte så mycket krafter kvar, ens till nöjen. Fy 17 så eländigt trist jag låter! Nåja, likväl är det ett faktum, men jag är glad ändå och siktar istället in mig på nästa sommar. Innan dess hinner jag förmodligen – förhoppningsvis – återhämta mig lite efter den här sommaren och kanske orkar jag då tom med den egna täppan, dvs lite ogräsrensning så att också mina blomster kan urskiljas bland undervegetationen. Nästa år blir alltså min satsning, för himla kul vore det allt!
Glada hälsningar
Maij

Redigerad 2000-08-15 19:21:30