svärmorsbekymmer…

15 augusti, 2000 kl. 20:06
574 visningar

Tack för forumet, både det nya och det gamla! Det nya verkar lovande, jag gillar speciellt sök-funktionerna och att man så lätt kan få fram en introduktion på var och en som använder forumet (skulle vara kul med foton på er alla också… ;););

Jag har minsann haft nytta av forumet, inte bara då jag själv ställt egna frågor, utan också genom att läsa andras inlägg. Och då jag har försökt få reda på fakta för min svärmors räkning. Min svärmor, ja. Hon hör liksom till dem som för det mesta handlar först utan att tänka så mycket efter. Tidigare i somras höll hon på och bryggde s k fräken-te för fullt för några magproblem, och nu har det visat sig att det inte alls var fräken hon plockat. Men hon hävdar att teet hjälpte.

För några veckor sedan var min svärmor och besökte en kompis i Norge, och då de var på en promenad uppe på fjällen hann hon sin vana trogen äta några bär från en buske som hon trodde var havtorn innan hon märkte att den förstås inte var det. Så hon mådde illa ett par dar. Nu menar hon att det nog antagligen ändå var en buske med ätliga bär, men kan såklart inte beskriva den närmare.

Jag börjar bli ganska orolig över vad min svärmor ska hitta på vid det här laget. Min man och jag har hela sommaren försökt få henne att förstå att det ibland lönar sig att ta reda på vad det är för växt man tänker käka innan man gör det, men vi tycks tala för döva öron…

Det här blev en lång litania om min svärmor, som jag trots allt tycker om (annars skulle det väl bara vara att köpa henne en biljett till botaniska trädgården… :););. Ville bara berätta för någon om mina funderingar. Skönt att ni finns därute och lyssnar och svarar!
mvh